Combell neemt sectorgenoot Openminds over

Combell, Belgisch marktleider in hosting, neemt het Gentse Openminds over. Openminds is vooral bekend voor server management op maat. Samen zullen ze de DevOps-aanpak van Combell verder uitbouwen.

Openminds hero
Openminds hero

Met een sterke focus op server management, vaak volledig op maat van de klant, heeft Openminds zichzelf op de kaart gezet. Het team van 21 medewerkers werkt voornamelijk voor web agencies en grotere bedrijven met hoge eisen rond maatwerk, flexibiliteit en beschikbaarheid. Combell, Belgisch marktleider in hosting, neemt Openminds nu over.

DevOps-ideologie in het DNA

Combell ziet een marktevolutie waarbij projecten bekeken worden vanuit een zogenaamde 'DevOps'-aanpak. Dit is een aanpak waarbij de applicatie van de klant benaderd wordt vanuit zowel het development als het operationele standpunt. De combinatie van beide visies met een DevOps-mindset zorgt voor meer robuuste applicaties en snellere oplevertijden.

Deze aanpak zit in het DNA van Openminds. Het sluit naadloos aan bij de DevOps-ideologie die Combell zelf ook al hanteert. De expertise van Openminds laat toe om deze aanpak verder te verfijnen. Bovendien zal het tal van automatisatieprojecten voor oplevering en onderhoud van platformen voor klanten in een stroomversnelling brengen.

Door het samengaan met Combell kan Openminds zich nog meer focussen op haar sterktes. Het resultaat is een betere dienstverlening voor onze klanten. Dankzij de expertise van Combell krijgen ze ook toegang tot tal van nieuwe producten. Frank Louwers, zaakvoerder Openminds

Intense samenwerking tussen Combell en Openminds

Openminds en Combell zien hun toekomst samen bijzonder rooskleurig. De teams uit beide bedrijven leren elkaar de komende maanden beter kennen en maken een plan op om op lange termijn samen te werken.

De kennis die Openminds de afgelopen jaren heeft opgebouwd, is een mooie aanvulling voor Combell. Samen kunnen we weer een stapje verdergaan op het gebied van applicatiebeheer. Frederik Poelman, Managing Director SME Intelligent

Het merk Openminds blijft voorlopig bestaan. De huidige zaakvoerders Frank Louwers en Bernard Grymonpon behouden de dagelijkse leiding.

Openminds