Cloud Angel Webfund Combell versterkt door samenwerking met iMinds

Het Cloud Angel Webfund, dat enkele maanden geleden door Combell gelanceerd werd, wordt vandaag versterkt door de komst van iMinds. Zij zijn het leidinggevend digitaal onderzoekscentrum in Vlaanderen en bakermat voor succesvolle startups. Dankzij hun doorgedreven iStart-programma, krijgen start-ups niet alleen financiëel maar ook qua praktische ondersteuning een duw in de rug.

Samen met een aantal andere partners, zal Combell de starters van iMinds voorzien van de nodige expertise en know-how rond hosting. Daarvoor werkt zij actief samen met iMinds om deze kennis over te brengen aan jonge starters dankzij workshops en netwerkgelegenheden. iMinds is één van de meest succesvolle incubators van België.

Combell, ooit zelf een startup, wenst de startup scene in de BeNeLux een duwtje in de rug te geven. Daarom werd het Combell Cloud Angel Webfund gelanceerd. Geen incubator of durfkapitalist, maar een afzonderlijke dienst waarbij Combell in samenwerking met verschillende incubators, waaronder iMinds, gratis hosting aanbiedt voor een periode van één jaar. Het totale budget van het fonds bedraagt € 1.000.000.

Over iMinds

iMinds is het digitale onderzoekscentrum van Vlaanderen. Ze voert zowel strategisch als toegepast onderzoek in domeinen als ICT, Media en Health. Hiervoor bouwt iMinds op de uitgebreide expertise van onze 850+ onderzoekers aan 5 Vlaamse universiteiten.

Samen met onderzoekspartners buigen ze digitale knowhow om naar échte producten en diensten. iMinds ondersteunt ook jonge ondernemingen en start-upbedrijven om hun ideeën succesvol naar de markt te brengen.