Combell Cloud Angel Webfund viert eerste verjaardag, bereikt nu nog meer start-ups

Het succesvolle Cloud Angel Webfund van Combell, waarmee het start-ups wil helpen om snel te groeien, viert zijn eerste verjaardag. Naast tal van succesverhalen, maakt het fonds het nu nog makkelijker om geselecteerd te worden.

Combell, ooit zelf een startup, gaf het afgelopen jaar de startup scene in de BeNeLux een duwtje in de rug. Geen incubator of durfkapitalist, maar een afzonderlijke fonds waarbij Combell in samenwerking met verschillende incubators gratis hosting aanbiedt (totaalbudget van € 1.000.000) voor een periode van één jaar.

Vernieuwde selectieprocedure

Om het voor start-ups nog makkelijker te maken om een funding aan te vragen, werd recent de selectieprocedure aangepast. Zo is het niet meer noodzakelijk om aangesloten te zijn bij één van onze partners. Ook is de informatie die een start-up moet aanleveren om zijn project voor te stellen meer gestructureerd zodat de aanvraag sneller en efficiënter behandeld kan worden.

Nieuwe partners, meer slagkracht

Bij de start was de belangstelling voor het fonds groot. De lancering gebeurde met één partner, maar ondertussen zijn er veel nieuwe partners toegevoegd die geloven in het verhaal van Combell Cloud Angel Webfund.

We zijn ontzettend trots om met deze bedrijven te kunnen samenwerken om de Belgische start-upscene een boost te geven:

• BetaGroup
  • iMinds
  • StartUps.be
  • Aerey
  • FeWeb

Succesverhalen

Veel van de projecten waar het Combell Cloud Angel Webfund de hosting voor levert, zijn nog in opbouw en worden binnenkort gelanceerd. We stellen u drie start-ups voor die hun droom hebben kunnen waarmaken dankzij de broodnodige ondersteuning van het fonds op hostingvlak.

Happy Flights

Deze innovatieve SaaS-applicatie werd speciaal ontwikkeld voor om reizigers te helpen bij vluchtvertragingen, annulaties en overbookingen. Het platform informeert reizigers met het juiste advies zodat ze snel de juiste compensaties kunnen krijgen.

“We maakten kennis met het Combell Cloud Angel Webfund tijdens de Tech Startup Days van Startups.be. We hosten nu onze volledige SaaS-applicatie in de Combell Cloud„ Steven Willems, Co-founder Happy Flights

JooBizz

Dit gloednieuwe online platform wil ervoor zorgen dat potentiële klanten snel online het product vinden wat ze willen kopen, door gebruik te maken van nieuwe technieken om snel koper en verkoper bij elkaar te brengen.

“Dit fonds heeft ons de kans gegeven om het eerste jaar gratis onze applicatie te kunnen hosten, zodat we ons konden focussen op onze groei„ Ben Elsen, CEO JooBizz

Halo

Deze Android-applicatie is gebouwd om familie dichter bij elkaar te brengen. Het is een nieuw concept dat tracht om in dagelijkse situaties of uitzonderlijke noodgevallen een platform te bieden om snel met elkaar in contact te komen.

“Onze start-up had een oplossing nodig met een hoge uptimegarantie. We hadden niet de intentie om hosting van mindere kwaliteit te gebruiken omdat we geen budget hadden. Het Combell Cloud Angel Webfund geeft ons de nodige ademruimte„ CEO Bros Lenmach

Over Combell Cloud Angel Webfund

Onze partners