Jonas Dhaenens, CEO Intelligent, uitgeroepen tot ICT Personality of the Year

Op 12 mei maakte het Belgische IT-Magazine Data News bekend dat Jonas Dhaenens, CEO van Intelligent, bekroond is tot ICT Personality of the Year. Hij is daarmee de jongste winnaar ooit en nam het o.a. op tegen CEO's van de grootste Belgische bedrijven.

jonaspr.jpg

Elk jaar reikt het Belgische IT-magazine Data News 14 awards in verschillende categorieën uit aan buitengewone Belgische bedrijven, om hun bijzondere prestaties. En één speciale prijs, de 'ICT Personality of the Year' award, wordt elk jaar uitgereikt aan een uitzonderlijke ondernemer die zijn of haar stempel gedrukt heeft op het Belgische IT-landschap.

Tijdens het galadinner op 12 mei mocht Jonas Dhaenens, CEO van Intelligent, zich deze titel aanmeten als jongste winnaar ooit.

Het is een hele eer om temidden van andere grote namen uit de IT-wereld verkozen te worden als Data News ICT Personality of the Year. Voor deze prestigieuze titel nam Jonas het op tegen CEO's van grote en gerenommeerde bedrijven zoals Dominique Leroy van Proximus, John Porter van Telenet of Pieterjan Bouten van Showpad.

Bovendien won Combell ook nog de Data Center Award for Excellence.

Jonas Dhaenens, IT-ondernemer in hart en nieren

Al op zijn twaalfde wou hij ondernemer worden, en op zijn zestiende had hij al de naam bedacht voor zijn eigen bedrijf: Combell. Wat juist het bedrijf zou worden wist Jonas niet, maar het zou "iets met computers" moeten zijn, en met "België". En als jonge tiener registreerde hij, met de beloning die hij van zijn vader kreeg voor zijn goed rapport, zijn eigen domeinnaam.

Zeventien jaar later staat Jonas aan het hoofd van een evenwichtig uitgebouwde, gediversifieerde hostinggroep. Intelligent, die o.a. de merken Combell en Sentia in haar portfolio heeft, is actief in België en Nederland. De groep stelt nu bijna 350 mensen tewerk en had in 2015 een omzet van 59 miljoen euro.

Meer geschiedenis over Jonas is terug te vinden op de blog van Combell.

Jonas Dhaenens

Coverfoto: Eric Chareneux – Eventattitude