Byte eerste hoster met Magento Technology Partner status in Benelux

Het Amerikaanse Magento Inc. heeft hostingprovider Byte benoemd tot Magento Technology Partner. Het is hiermee de enige hostingprovider in de Benelux met een officieel Magento partnerschap. Byte maakt naast o.a. Combell en Sentia deel uit van de Intelligent-groep.

219521 ecommerce 57e137 large 1469536466

Benelux marktleider Byte krijgt ultieme bevestiging

Byte verkreeg het partnercertificaat mede dankzij haar intensieve bijdrage aan het verbeteren van de veiligheid van Magento-shops wereldwijd met de publieke tool MageReport.com. Via deze door Byte ontwikkelde website kan iedere developer of webwinkeleigenaar controleren of de Magento shop voldoende beveiligd is tegen bekende en onbekende risico’s.

Magento chose Byte as a Select Technology Partner because of their proven track record in driving innovation for the industry. Byte has been in a significant player in ensuring the security of our Magento ecosystem, and we are pleased to have them on board.

Travis Eiland, Senior Manager Cloud and Hosting

Met het partnerschap laat Magento zien volmondig achter de e-commerce hostingproducten van Byte te staan, mede omdat het hostingplatform zeer veel security- en performancemaatregelen biedt. Als onderdeel van het partnerschap zal Magento Byte vroegtijdig op de hoogte stellen van product- en veiligheidsreleases. Hiermee zal Byte haar voorsprong ten opzichte van concurrenten vergroten en zullen bovendien andere merken binnen de Intelligent-groep de vruchten kunnen plukken van deze expertise.

“Zowel ons hostingplatform als MageReport.com kunnen we nog sneller aanpassen aan belangrijke nieuwe ontwikkelingen. En dat gaan onze klanten merken. We zijn apetrots dat het Magento team onze bijdrage aan de community ziet en waardeert, en dat ze officieel laten weten dat ze volmondig achter ons hostingplatform staan.”

Gruus van Woerkom, directeur Byte

Populairste webshopsoftware ter wereld

Magento is een populair open source e-commerce softwarepakket voor webshops. De software is geschikt voor kleine tot grote webwinkels met een miljoenenomzet. Het staat bekend als één van de krachtigste en meest flexibele opensource e-commerce oplossingen.

Wereldwijd maken meer dan 250.000 shops gebruik van de software en is het platform goed voor een omzet van $50 miljard. Magento wordt ondersteund door een wereldwijd netwerk van ruim 300 Solution en Technology partners en een actieve community van meer dan 70.000 developers.

Byte in haar voortrekkersol

Byte is marktleider Magento-hosting in de Benelux en geldt met haar Hypernode platform als één van de meest innovatieve spelers op de markt. Voor de ontwikkeling van haar hostingplatform werkt Byte nauw samen met Magento en professionele e-commerce bureaus. Uit deze samenwerking is onder andere MageReport.com ontstaan: een site waar eigenaren en beheerders van Magento webshops hun webshop kunnen controleren op bekende en onbekende veiligheidsrisico’s.

Met MageReport.com vergaarde Byte wereldwijde bekendheid. Daarnaast staat Byte bekend om haar actieve rol in de Magento community en haar persoonlijke aanpak.