Combell investeert in revolutionaire cloudomgeving OpenStack

Naast haar bestaande aanbod op o.a. VMware investeert Combell nu ook in OpenStack. Met deze IaaS-oplossing mikt ze op een doelpubliek met specifieke eisen rond beschikbaarheid en flexibiliteit. Dankzij krachtige API’s integreert OpenStack als platform naadloos in een strategie van continuous integration en deployment. Combell investeert fors in het platform en heeft er grote plannen mee in de toekomst.

OpenStack
OpenStack

De volgende stap in cloudcomputing

De voordelen van cloudservers zijn niet meer weg te denken. Schaalbaarheid, redundantie, flexibiliteit ... het zijn slechts enkele van de argumenten om ervoor te kiezen om de cloud te gebruiken. Er is de keuze tussen een private cloud, d.w.z. eigen virtuele servers in datacenters van Combell op VMware-technologie, of servers in de public cloud zoals die van Amazon.

Combell investeert nu in een nieuw platform, namelijk OpenStack. OpenStack is een verzamelnaam van tools voor het bouwen en beheren van een cloudplatform. Het product maakt het gemakkelijk om snel een nieuwe server toe te voegen, netwerken te bouwen of zelfs eigen loadbalancers te schrijven. Via een dashboard of API’s kunnen gebruikers in realtime alle componenten aansturen. Bovendien biedt OpenStack bij Combell ook de garantie dat de data in Belgische datacenters gehost wordt.

Zelf zal Combell de komende jaren de technologie ook gebruiken om nieuwe producten op te bouwen.

Ontwikkeld door NASA en ondersteund door internationale community

OpenStack is volledig met software opgebouwd, wat het extreem flexibel en schaalbaar maakt. De NASA stond aan de wieg daarvan.

Door de code open te stellen is dit ondertussen één van de meest robuuste en krachtige platformen om een cloudnetwerk mee te beheren. OpenStack heeft ondertussen één van de snelst groeiende opensource netwerken ter wereld. Deze community van ontwikkelaars en technici staat garant voor updates elk half jaar.

OpenStack volgens Combell

Waar het OpenStack-aanbod van Combell verschilt met dat van concurrenten, is dat onze OpenStack-hypervisors standaard high-availability aanbieden. Dat biedt klanten die OpenStack van Combell gebruiken mooie voordelen.

Mocht er een hardwarefalen zijn, worden de virtuele componenten op een andere machine automatisch terug online gebracht. Dankzij de krachtige API’s van OpenStack, is het bovendien mogelijk dat klanten zelf nog extra logica bouwen om ervoor te zorgen dat een applicatie altijd en overal beschikbaar blijft. Frederik Poelman, Managing Director Combell

Combell biedt OpenStack aan in een pay-as-you-go model. Klanten betalen enkel wat ze werkelijk verbruiken, verrekend per uur. Dit maakt het product dus ideaal voor bv. tijdelijke projecten of om korte pieken van een applicatie op te vangen zonder dat er een grote kost aan verbonden is.

Als lanceringsaanbod rekent Combell bovendien niets aan tot 1 januari 2017, met uitzondering van een eenmalige activatiekost van € 30. Een OpenStack-omgeving is meteen startklaar na activatie.