Hostingkoncernen Intelligent udvider sine aktiviteter til Danmark

Intelligent meddeler, at virksomheden har foretaget strategiske opkøb i Danmark for at supplere sine aktiviteter i Belgien og Holland. Med opkøbet af DanDomain, Solido Hosting og Jaynet udvider Intelligent sit geografiske område og bliver de største hostingkoncern i Danmark.

Copenhagen.jpg

Konsolideringsbølgen når Skandinavien

På omkring dette tidspunkt sidste år meddelte Intelligent, at de takket være fusionen med hollandske Sentia havde indtaget en stærk markedsposition i Beneluxlandene. Nu gør Intelligent brug af samme succesformel til at komme ind på det danske marked. Med sin SMV-afdelings (Combells opkøb af DanDomain) og sin afdeling for mellemstore virksomheders (Sentias opkøb af Solido Hosting og Jaynet) strategiske opkøb er Intelligent nu en af de største aktører i branchen i Danmark.

Takket være disse opkøb beløber Intelligents forventede koncernomsætning for 2016 sig til 95 millioner euro. Koncernen har nu tæt ved 550 ansatte samt ni kontorer i tre lande: Ghent (BE), Hasselt (BE), Delft (NL), Nijmegen (NL), Amsterdam (NL), Nieuwegein (NL), Randers og København.

Stærk brand struktur som grundlag for yderligere vækst

I løbet af 2017 vil brandet Solido Hosting og brandet Jaynet blive ændret til Sentia. De leverer komplekse, skræddersyede hostingløsninger med fokus på organisationer, som er afhængige af strategisk vigtige applikationer, cloud service-ydelser for større virksomheder samt it-infrastruktur. Begge selskaber udmærker sig allerede på deres nuværende marked, og med Sentias opkøb af disse vil deres markedsposition blot blive yderligere styrket og udvidet i de kommende år. Sentia har benyttet sig af en lignende markedstilgang siden 2014 i Holland og Belgien.

DanDomain, en af de største hostingudbydere i Danmark og ligeledes markedsleder inden for e-handel med sit eget netbutikprodukt, bibeholder sit nuværende brand. DanDomains stærke navn og stærke vision vil blive videreført, og DanDomain vil sammen med Combell arbejde på at udvikle endnu stærkere hostingprodukter og lancere nye e-handelsløsninger i Beneluxlandene i de kommende år. DanDomain har i øjeblikket over 75.000 kunder og er endvidere markedsleder inden for ”managed applications” med en Office 365-markedsandel på over 20 % i Danmark.

Stort skridt inden for vækstambitioner

Opkøbene er en del af Intelligents strategi for og ambitioner om på længere sigt at blive en af Europas største hostingkoncerner og støttes deri af en vækstkapital, som tilvejebringes af ledelsen og af Waterland Private Equity. Danmark er et naturligt valg, eftersom det danske marked ligner markedet i Beneluxlandene og desuden udgør en god base for yderligere udvidelser til de øvrige skandinaviske lande.

Den succesfulde konsolideringsbølge, som vi har indledt i Beneluxlandene og nu i Danmark, begyndte i slutningen af 2015 sammen med Waterland og gør det muligt for os at gennemføre vores vision om kvalitet og stærke produkter i hele Europa. Det danske marked ligner det marked, hvor vi allerede har aktiviteter, så derfor var det et logisk valg for os. Vi har allerede fået en god start ved at kunne byde brands som DanDomain, Jaynet og Solido Hosting velkommen i koncernen. Jonas Dhaenens, administrerende direktør, Intelligent

Intelligent sammensætter en stærk ledelse i Danmark for at gennemføre fremtidsplanerne. Ronnie Bach Nielsen (nuværende administrerende direktør i DanDomain) er udnævnt til administrerende direktør for koncernens SMV-afdeling. Michael Meister (administrerende direktør i Jaynet) er udnævnt til administrerende direktør for Sentia, som er koncernens afdeling for store virksomheder.

Jonas Dhaenens (CEO & Co-Founder Intelligent), Jakob Kjærgaard (Founder Jaynet), Ian Zein (MD Enterprise Hosting Intelligent, Co-Founder Sentia), Michael Meister (CEO Jaynet, new MD Sentia Denmark)

Ronnie Bach Nielsen (CEO & Co-Founder DanDomain), Frederik Poelman (MD SME Hosting Intelligent), Ken T. Boye (Co-founder DanDomain), Jonas Dhaenens (CEO & Founder Intelligent)

Claus Kuno (CFO Jaynet), Jakob Kjærgaard, Ian Zein, Michael Meister, Bo Erichsen (CTO Jaynet), Morten Jensen (Sales & Marketing Director Jaynet)

DanDomain
jaynet_logo_noTagline_718x405_CMYK.jpg
Solido Hosting
Sentia

Om team.blue

Receive team.blue news on your RSS reader.

Or subscribe through Atom URL manually